South island

Igår kom jag hem från sydön, ett fantastiskt ställe! Höga snötäckta berg och djupa dalar finns överallt. 
Jag började i christchurch, åkte vara igenom stället eftersom det är ganska förstört sedan en jordbävning för några år sedan. 
Jag var på tur i nio dagar.
Dag 1:
Var vi på en camping på ett ställe mitt i ingenstans. Kommer inte ens ihåg namnet. Men det var hur vackert som helst, och solnedgången var helt magisk!

Dag 2:
Cyklade jag, Ingvild, Ruth ock några andas till lake Tekapi. De andra tog bussen. Denna cykelturen var något av det bästa på hela turen jag gjorde. 
Jag hade inte läst på vad lake Tekapo var, så när jag såg sjön som var blåare än himmelen blev jag så himla överraskad!!




Vi campande vid en annan sjö ca 20 minuter längre bort som var minst lika fin. Man såg Mount Cook i horisonten och vattnet var fortfarande blåare än himmelen. 






Allting var så fint på det här stället. Vattnet var iskallt dock... Haha. 

Dag 3:
Dagen efter åkte vi till Mount Cook för en lite närmare titt på berget. (Nz högsta berg) 









Så vackert ställe!! 

Dag 4:
Var på världens brantaste gata i Dubeden. Var en ganska liten stad med skitiga lägenheter och världens finaste universitet!








Vi var även på en guidad tur i en choklad fabrik och såg ett 15 M choklad vattenfall. Ganska cooolt. Fast inte ha med kameran in :(((
Fick en liten bild i affären dock. Allt det guödiga är choklad.

Dag 5: 
Åkte vi till en camping mitt i ingenstans igen. Var super mysigt och var i en dal med bara massa berg runtom. Hör firade vi nyår, klädde ut oss till hippesar. Tog dock inga bilder eftersom jag skulle på en tre dagar hajk dagen efter och behövde spara batteri..... 

Dag 6: 
Först var vi på en båttur i Milfors sound 






Sedan gick jag och några andra i gruppen vidare på tre dagar hajk. 

Dag 6, 7, 8:
Routeburn track










Så härliga var mina 32 km !!!

Dag 8, 9

Queenstown. Har inga bilder just nu. Kommer senare. Men gjorde paragliding och Bungy. Helt otroligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0