Bay of Islands

 

Heeej bloggen

Under påsk har jag varit i Bay of Islands, bodde i Paihia och det var helt underbart! Väldigt liten by (många turister...) och det var så vackert!!
Var där själv så det var faktiskt också skönt, eftersom man alltid har familjen eller vänner runt sig hela tiden var det skönt att ha lite ensamtid. Jag var där från Fredag till Tisdag, så hade mycket tid att utforska stället!

På Fredagen åkte jag till Russell vilket är NZ första by. Vilket betyder att det är den enda med gamla byggnader i stort skett.. haha
Var ute på en ö så tog färjan dit, kollade runt, gick på museum och chillade mest. Var väldigt litet s"tog typ en timme tills man sett allt haha. Så då bestämde jag mig för att gå på minihajk. Slutade med att jag var på en strand, helt för mig själv och bara hade skönt.

 
 


På Lördagen bästämde jag mig för att gå till Waitangi, vilket är där Maori och Europerna skrev sina kontrakt (väldigt mycket historia). Så var på en guidad tur om plattsen och sen en Maori show i slutet. Maori kulturern är sjukt cool!!
 
 
Var även ute och kollade på solnedgången på lördagen och läste Harry Potter. Läste klart boken och sen chillad ejag bara på stranden tills det var kolsvart. Sedan gick jag till hostelet och kollade Sagan om ringen. En sjukt bra dag ändå!! 
 
 
Söndagen chillade jag bara på stranden tilll klockan tre. Läste ut den sista Harry Potter boken. Förstår inte hur mycket jag läst sen jag kom hit. typ 8 böcker ( Reckord för mig).
Klockan tre så begav jag mig ut på en 22 h båttur. Var helt underbart! Första kvällen fiskade vi. Fick två firrar, yeey. Sen så käka vi BBQ, Paddlade Kajak mitt i natten för att kolla på lysande alger i vattnet och kolla på stjärnorna. Sedan hade vi ett nattdopp från båten, så kallt men så underbart!!
Morgonen därpå så snorklade vi. Vilket var helt fantastiskt. Matade fiskarna med något slags djur som såg ut som en växt. Så firrarna käkade direkt ur handen. Sedan smakade vi på det okända djuret som såg ut som en växt. Smakade bajs. 
Sen åkte vi till en ö för att gå till en utsiktplatts och sedan bara vara där ett litet tag. Så vackert, såg även delfiner påvägen dit!

Solnedgången första dagen
 
Jag och en schyst dansk jag hittade på båten.
 
Och efter båtturen frågade även några från personalen om jag och dansken ville hönga med till ett vattenfall. Så varför inte liksom? Vi åkte dit och det var supercoolt. Man kunde gå under vattenfallet, hoppa ifrån det och vattnet var iskallt. Weehoo!
 
 
Så det var ungefär min påsk. På Tisdagen kollade jag bara på "how to lose a guy in 10 days" och åkte hem. Men helgen var verkligen sjukt lyckad och jag är så glad att jag gjorde det. 

Fast nu hat jag fått en uppenbarelse om att jag ska ta dykarcertifikat. Så ska boka in det, wiihooo. 

Peace



Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-04-09 @ 12:42:46
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0